Aito avioliitto ry mukana opetusalan laivaseminaarissa

20-22.10 Opetushallituksen "Uskontokasvatus"-seminaarissa ahkerana olleet avioliittoaktivistit Sarah Rizzo ja Tuulikki Tepora pitävät ansaittua taukoa esitysten välissä.

Aito avioliitto ry osallistui 20-22.10. opetushallituksen kanssa Uskontokasvatuksen laivaseminaariin Viking Isabellalla. Seminaarissa olivat puhujina mm opetusneuvos Pekka Iivonen, kansanedustaja Raija Vahasalo (kok) sekä Mannerheimin Lastensuojeluliiton Esa Iivonen.

Aito avioliitto yhdistys seuraa tarkasti kysymystä siitä, kuinka sukupuolineutraalin avioliittolain mahdollinen voimaantulo vaikuttaisi koulujen uskonnonopetukseen.

Yhdistys pitää myös tärkeänä perheiden itsemääräämisoikeutta lapsen kasvatusasiassa ja myös aatteenvapautta.

Aito avioliitto korostaa YK:n ihmisoikeusneuvoston lailla biologisten vanhempien oikeutta- ja velvollisuutta – toimia lastensa ensisijaisina kasvattajina, myös uskontokysymyksessä. Tämän oikeuden tulee voida toteutua avioliittolaista riippumatta.

Seminaarissa otettiin myös vahvasti esille YK:n ihmisoikeusneuvoston linjaus (45. kokous kesäkuu 2015), josta jokaisen suomalaisen vanhemman ja kansanedustajankin pitäisi olla tietoinen. Linjauksen mukaan ”perheellä on ensisijainen velvollisuus lasten hoivaamisessa ja suojeluksessa” ja ”perheellä on RATKAISEVA ROOLI kulttuuriidentiteetin, moraalin, perinteiden ja yhteiskunnan arvomaailman ylläpitäjänä”. www.unfamilyrightscaucus.org/un-initiati…/recent-victories-2