Mitä teet, kun hyvää vastaan hyökätään?

Kuva: La Manif Italia

Pride -viikolla suomalainen media on kyllästetty sateenkaariliikkeen agendan aatoksilla. Nyt Seta ry:n entinen puheenjohtaja Viima Lampinen hyökkää yhdenvertaisuuden valhekaavun takaa ydinperhettä vastaan: ”Moninaisuuden vihaamiseen perustuva perheajatus on vahingollinen ja haitallinen monella tavalla.”

On surullista ja kestämätöntä esittää, että naisen ja miehen avioliittoon perustuvan perheen puolesta puhuminen olisi vihan motivoimaa. Vain naisen ja miehen erilaisuus mahdollistaa uuden elämän, antaen lapselle todellista moninaisuutta: toisiaan täydentävän isän ja äidin.

Iltalehden otsikossa  mainittiin, että Aito avioliitto -hanke on mennyttä. Aito avioliito ry:llä ei ole meneillään kansalaisaloitetta tai adressia. Se on totta, mutta se ei tarkoita, että yhdistys olisi lakannut olemasta ja vaikuttamasta suomalaisessa yhteiskunnassa. Klassista avioliittokäsitystä pidetään yhä esillä ympäri vuoden erilaisissa kohtaamisissa ja tilaisuuksissa, monissa julkaisuissa sekä radio-ohjelmissa. Avioliitto, naisen ja miehen välisenä luonnollisena instituutiona on yhä tärkeä ja sen arvo tulisi ehdottomasti palauttaa. Sen mainetta on tahrattu perusteettomilla syrjintäsyytöksillä, vaikka aidon avioliiton yhteiskunnallinen merkitys on yksin positiivisen rakentava: se liittää naisen ja miehen yhteen, jotta lapsilla olisi isä ja äiti. Avioliittolain muutos on luonut tarpeen puhua aidosta avioliitosta enemmän, ei vähemmän.

Lampinen toteaa Iltalehdelle:”Jokaisella tulisi olla mahdollisuus olla hyväksytty ja arvokas sellaisena kuin on. Kun uskaltaa raottaa verhoa esimerkiksi koulussa tai työpaikalla, pitäisi olla yhä tilaa ja tervetullut. ” Tästä olen samaa mieltä Lampisen kanssa, mutta huomaan, ettei tämä koske kuitenkaan kaikkia: jos nimittäin tuot esille, että pidät avioliittoa naisen ja miehen välisenä, tai sen, ettet kannata translain uudistusaikeita, sinua aletaan herkästi kohdella kakkosluokan kansalaisena. Monella on tästä omakohtaista kokemusta, myös itselläni vuosien ajalta. Ja ei, tämä ei ole uhriutumista, vaan ihan arkisessa elämässä kohdattujen tilanteiden jakamista ja niiden tunnustamista. Jos olet konservatiivi, tai pahinta kaikista -konservatiivikristitty, niin sinua ei hyväksytä sellaisena kuin olet. Jyväskylän Yliopisto käytti Pride-tunnuksia ja aktivistit hermostuivat ja vaativat hiljentämään vapaan ajattelijan, professori Tapio Puolimatkan. Ei tosin tarvitse olla konservatiivi tai konservatiivikristitty tunnustaakseen lapsen perustavan ihmisoikeuden: oikeuden tuntea ja kasvaa isänsä ja äitinsä hoidossa. Tällä hetkellä hyvin harvat muut uskaltavat vastustaa sateenkaariliikkeen seksuaalipoliittisia pyrkimyksiä. Tämä arkuus on ajamassa yhteiskuntamme kaaokseen.

Aito avioliitto ry ei ole hyökännyt transihmisiä vastaan, kuten Lampinen väittää. Translain uudistusaikeiden tai aatteellisen sukupuolikäsityksen kriittinen tarkastelu ei ole hyökkäys ketään kohtaan. Avioliittolain muutos avasi tulvaportin ja sen jälkeen mitä eriskummallisempia sateenkaari -hankkeita pusketaan kulttuuriimme ja lainsäädäntöömme. Aito avioliitto ry on ajanhermolla ottaessaan kantaa sukupuolta koskettavaan keskusteluun. Sukupuolesta ilmoitusasian tekeminen, saati translain ulottaminen lapsiin ei ole suomalaisten perheiden etu. Trans-ideologian saadessa yhä enemmän jalansijaa maassamme, on vanhempia alettu painostamaan siihen, että he sosiaalistaisivat lapsiaan trans-identiteettiin, jos näillä on hämmennystä sukupuoli-identiteetin alueella. Mikä on tämä vimma lukita alaikäiset trans-identiteettiin?

Iltalehden jutussa Lampinen sanoo, että toisen asemaan asettumisen taito on Suomessa vähenemässä. Toisen asemaan asettuminen ei voi ainakaan tarkoittaa sitä, että kansalaisten pitäisi laittaa aivot narikkaan ja uskoa, että kaikki mitä ihminen itsestään sanoo tai miten hän itsensä identifioi, on niin ja amen.Vielä hullunkurisempaa olisi, jos lainsäädäntö tai keskusteluilmapiirin ahtaus estäisi ihmistä pitäytymästä tietoon perustuvaan sukupuolikäsitykseen (sukupuoli on muuttumaton, biologinen ominaisuus) tai rajoittaisi tällaisen käsityksen julkista ilmaisemista.

Kulttuuri ja lainsäädäntö voivat  muuttua, myös lapsen oikeuksia kunnoittavampaan suuntaan ja hylkäämään gender-ideologian vaateet. Tämä edellyttää laajaa kansallista heräämistä näkemään ongelmat ja tarttumaan niihin.

Vielä haluan todeta tämän Aidon avioliitto ry:n asian tukijoille:

Sinä voit vaikuttaa siihen, mitä Suomessa tapahtuu.
Sinä voit antaa lahjasi Aito avioliitto ry:n hyväksi.
Sinä voit lähteä vastuunkantajaksi yhdistyksen työhön.

Kiitos tuestasi!

Susanna Koivula