Aito avioliitto ry ei kyseenalaista kenenkään ihmisarvoa

Vantaan Vasemmistoliiton nuorten puheenjohtaja Tuomas Suihkonen on Vantaan Sanomissa (VS 2.7.) ja (VS 10.7.) vaatinut Aito avioliitto -banderollin ”Mikään laki ei voi tehdä miehestä naista tai naisesta miestä” poistamista yksityiseltä piha-alueelta.

Suihkonen kirjoittaa, että banderolli on loukkaava ja syrjivä. Tosiasiassa tuolla lauseella ei ole mitään tekemistä syrjinnän tai loukkaamisen kanssa, vaan siinä on todettu yksinomaan biologinen ja lääketieteellinen fakta. Yhdistys ei kyseenalaista kenenkään oikeutta olemassaoloon eikä kenenkään ihmisarvoa.

Aito avioliitto ry noudattaa lakia kaikissa toimissaan ja toimii demokratian mukaisesti ilman tarkoitusta loukata ketään.

Demokratiaan kuuluu oikeus ilmaista myös sellaisia mielipiteitä, jotka joku voi kokea epämiellyttävänä. Demokratian ja sananvapauden johdosta Suihkonen itsekin voi julkaista omia kannanottojaan.

Pidämme esillä sangen normaaleja asioita, perhearvoja ja lasten etua. Yhden miehen ja yhden naisen avioliiton merkitys ja lasten oikeus sekä isään että äitiin turvaa perheyhteisön ja yhteiskunnan tärkeän perustan säilymisen. Jokaisella on oikeus arvostaa sekä tukea miehen ja naisen muodostamaa avioliittoa ja lapsen elämää isän ja äidin kanssa.

Yhdistyksen periaate ei ole syrjimistä eikä tasa-arvon vastaisuutta, vaan se pitää esillä yhteiskunnassamme hyväksi havaittuja asioita.

Yhdistyksemme toimii jatkossakin demokraattisin keinoin ja puolustaa yhdistyksen säännöissä mainittuja tavoitteita. Yhdistyksen säännöt ovat vapaasti kaikkien luettavissa yhdistyksen verkkosivuilla.

Tuulikki Tepora, Helsinki

*****************
Kyseinen yhdistyksen jäsenen kirjoitus on julkaistu Vantaan Sanomissa 8.8.2019.