Romanian kansalaisaloitekeräys aidon avioliiton puolesta ollut jymymenestys!

Kuva: Freeimages

Helmikuun loppuun mennessä noin 10% Romanian väestöstä on allekirjoittanut Coalitia pentru Familien vireille paneman kansalaisaloitteen, joka pyrkii sementoimaan Romanian perustuslakiin avioliiton olevan nimenomaan miehen ja naisen välinen.

Avioliiton ja perheen puolesta toimiva CpF ilmoittaa jatkavansa kansalaisaloitekeräystä huolimatta siitä, että kannatuksia on huikeat 2,1 miljoonaa vain yhdeksän viikon jälkeen.

Romanian aloite on uusimpia laajemmassa tapahtumaketjussa, jossa avioliitto- ja perhejärjestöt ympäri Eurooppaa ovat heränneet toimimaan sen puolesta, että EU- jäsenmaiden kansallisiin perustuslakeihin kirjattaisiin avioliiton luonteesta selkeyttävä määritelmä.

Eroopan Unionin jäsenvaltioissa on herännyt huoli, että Euroopan Komissio pyrkisi pakottamaan sukupuolineutraalin avioliittolain kaikkiin jäsenmaihin epädemokraattisin keinoin ja maiden perustuslaeista välittämättä. Tähän huoleen ollaan vastaamassa lähipäivinä  Mum,Dad&Kids- aloitteella, johon osallistuu Suomesta Aito avioliitto ry.

EU- kansalaisaloite toimii sen puolesta, että EU:n perustuslakiin kirjattaisiin avioliiton olevan vain miehen ja naisen välinen.  Aloitteelle povataan suurmenestystä.

mumdadkids.wordpress.com

Romanian kansalaisaloitteesta uutisoi AgendaEurope.