Oppitunti konservatiiveille ja muille totuudenpuhujille

Hyvä konservatiivi, tai muu totuudenpuhuja, olet nyt lähtenyt tielle, jolta ei ole paluuta.  Ellei sitten U-käännöksenä pikatahtiin, anteeksipyynnön kera. Nyt jos kuitenkin olet vakaasti päättänyt julkisuuteen päästää kiistanalaisia, ja ah, niin totuudenmukaisia näkökantojasi, pidä hatustasi kiinni. Tunnen jo somemyrskyn nousevan. Ei niin pientä kuohuntaa, ettei etsimättä löytyisi ihmisiä irtisanoutumaan sinun mielipiteistäsi.

Ei väliä, mitä kirjoitit tai sanoit, taustayhteisösi pian ilmoittaa Twitterissä, että ”meillä kyllä sitoudutaan ihmisoikeuksiin ja tasa-arvoon. ” Aivan kuten sinäkin, nyt ja aina ennenkin, ethän ole mitään muuta koskaan ilmaissutkaan. Muille syntyy nyt kuitenkin mielikuva, että sinussa ja toiminnassasi olisi ollut aiemmin jotakin epäselvää näiden osalta. Samassa twiitissä taustayhteisösi olisi voinut yhtä hyvin vakuuttaa, että ”meillä ei ole yhteyksiä ulkoavaruuden olioihin, ei myöskään konservatiivisella kirjoittajallamme.”Konservatiivina on hyvä oppia käsittelemään näitä hyväntahtoisia, joskin niin harhaanjohtavia pr-osaston lausuntoja, jotka edestäsi kiireesti lausutaan.

Yhtä asiaa ei sinun tarvitse kuitenkaan tehdä julkisen kannanottosi vuoksi, nimittäin anteeksipyytää. Ei veikkoinen, ei. Siihen ei pidä sinun lähtemän.  Mitä pyytäisit silloin edes anteeksi? Sitäkö, että olit oikeassa ja se, harmistutti suvaitsevaistoa? Vai sitä, että että olisit voinut sanoa saman asian eri tavalla? Sellaista tapaa ei kuule olekaan, jolla voisit kertoa, että edelliset seksuaalivallankumoukset ovat rapauttaneet avioliittoa, ja heikentäneet perhettä, ilman että joku siitä suuttuisi.

Puhe huonoista hedelmistä on monille häiritsevää kuultavaa, sillä heistähän ne ovat ihan hyviä hedelmiä.

Konservatiivi, ole valmis tulemaan parodian hahmoksi, jos esiinnyt julkisuudessa ilman setasertifikaattia. Ole siitä kuitenkin välittämättä, anna tyhjännaurajien viihdyttää itsensä yhä syvempään yhteiskunnalliseen horrokseen. Siitä voi olla sinulle etuakin.

Hyvä konservatiivi, muista aina tämä: Kulttuurmarxismin toteuttaja rakastavat ideologiaansa, mutta auta armias, jos kerrot heille mitä se on. Kulttuurimarxisimia.. Silloin on hyvä varautua ankaraan vastarintaan. Foliohattu sinun nimelläsi, on jo matkalla.

Palataan lopuksi vielä tähän yhteen hyvin tärkeään oppiin: Mitä ikinä teetkin, älä koskaan pyydä anteeksi mielipiteitäsi. Varsinkin, jos olet oikeassa.

On tosin yksi anteeksipyyntö, jota soisin käytettävän. Tässäpä tämä
kaikille konservatiiveille & ’J.K.Rowlingeille’ käytettäväksi tuleviin (some)kohuihin:

Pyydän anteeksi kaikilta, jotka loukkaantuivat huomattuaan, minun vuokseni, että heillä on yhteiskunnallisesti vahingollinen agenda. Lupaan toistaa kannanottoni, aina kun koen sen tarpeelliseksi. Joskus myös ihan huvikseni..

Kirjoittaja on Susanna Koivula

Aito avioliitto ry:n toiminnanjohtaja