Unkari valitsi biologisen totuuden

Unkarista tuli Euroopan edelläkävijä, kun sen parlamentti hyväksyi 19.5.2020 murskaavalla enemmistöllä 134-56 biologiseen totuuteen perustuvan lain ihmisen synnynnäisestä sukupuolesta. Hyväksytyn lain mukaan kansalaisten sukupuoli määräytyy meille tutulla tavalla synnynnäisesti biologisin perustein. Laki oli osa suurempaa pakettia, jonka hallitus antoi 31.3.2020.

Unkarin päätös noudattaa hyvää oikeusvaltioperiaatetta, sillä synnynnäinen sukupuoli on sekä pysyvä että objektiivisesti todennettavissa oleva ominaisuus. Kansalaisten oikeudet ja velvollisuudet perustuvat siten tasapuolisesti ja luotettavasti vain objektiivisesti todennettavissa olevaan pysyvään asiaan, eikä mihinkään mielivaltaisiin, henkilöiden omiin subjektiivisiin haluihin tai tuntemuksiin. Objektiivisuus on oikeudenmukaisen lainsäädännön kulmakivi.

Asia on ilon aihe ihmisten tasapuolisen kohtelun kannalta, sillä se suojelee tasapuolisesti kaikkia kansalaisia niin, että kukaan ei voi hankkia erioikeuksia itselleen mielivaltaisilla väitteillä, esimerkiksi väittämällä olevansa eri sukupuolta. Tuollaisista väärinkäytöksistä on esimerkkejä maailmalla olemassa paljon. Lienee aika ymmärrettävää, että urheilussa ei ole reilua, jos mies ilmoittaa olevansa nainen voidakseen voittaa kaikki voimailulajit naisten sarjassa. Etujen hankkiminen tai velvollisuuksien välttäminen näyttää olevan kyseenalaisilla väitteillä liiankin helppoa ja voi johtaa hyvin onnettomiin lopputuloksiin.

EU on yrittänyt tarjota sukupuoli-ideologiaa ja vasemmistoliberaaleja arvojaan Unkarille ja osoittanut konservatiivivastaisuuttaan.  Unkaria on solvattu julkisuudessa verukkeilla demokratiapuutteesta ikään kuin parlamentin toiminta olisi liki lopetettu, mutta taustalta paistaa konservatitiivivastaisuus ja ilmeisen vasemmistoliberaalit poliittiset motiivit.  Ei tarvitse kuin vilkaista Hesaria tai Iltalehteä, niin motiivin voi aistia otsikoinnista, sanavalinnoista ja painotuksista. Suomen ulkoministerin Pekka Haaviston puuttuminen yhdessä toisten pohjoismaisten ulkoministereiden kanssa Unkarin sisäiseen asiaan poikkeutilasta on epäasiallista ja noloa.   Unkarivastaisen poliittisen aktiivisuuden jatkuttua jo pitkään, Unkari kutsui äskettäin (YLEn uutinen 11.5.2020) pohjoismaiden suurlähettiläät puhutteluun asiasta. Unkari ilmaisi olevansa suvereeni valtio, joka osaa itse päättää asioistaan. Unkari huomautti myös vääristelevän kuvan luomisesta tiedotusvälineille. Korjasivatko pohjoismaat tapojaan? YLEn ja useiden muiden julkaiseman uutisen perusteella havaitsi, että pohjoismaiden suurlähettiläät ummistivat puhuttelussa korvansa ja jatkoivat omaa ideologista hyökkäystään.  Häpeällistä Suomelle. Ulkomisteri Haavisto ei voine odottaa Unkarin suhtautuvan Suomeen tai EU:hun yhtään positiivisemmin siksi, että Unkaria moititaan sen poikkeustilasta kun poikkeustila on samaan aikaan voimassa muillakin valtioilla Euroopassa.

Ei liene mikään ihme, että Unkari haluaa suojautua kaikkea yhteiskunnalleen vahingollista yltiöliberaalia ideologista toimintaa vastaan. Unkari on usein osoittanut ihailtavaa rohkeutta, päättäväisyyttä ja oman maansa edun asettamista etusijalle EU:n valtapyrkimyksistä ja painostuksesta piittaamatta. Unkari on pystynyt säilymään hyvin perhemyönteisenä maana, missä koko yhteiskunnalle ja etenkin nuorille haitalliset ideologiat, kuten sukupuoli-ideologia ja sateenkaariaate, eivät ole saaneet sellaista jalansijaa kuten meillä. Suomessa sukupuoli-ideologia on tehnyt pahaa tuhoa nuorten keskuudessa nuorten luullessa liberaalipolitisoituneen kouluopetuksenkin seurauksena, että heidän sukupuolessaan on jotain vikaa ja ovat joukoin hakeutuneet hoitoon saadakseen sukupuolensa ”korjatuksi”. Seurauksena on ollut tieteellisesti tutkittu sosiaalisesti leviävä sairaus ROGD (Rapid Offset Gender Dysforia) ja valtava määrä lähetteitä sukupuolidysforiatutkimuksiin.

Aito avioliitto ry seuraa tapahtumia ja aikaa monipuolisesti liittyen perheiden asioihin kuten totuudenmukainen sukupuolikäsitys ihmisen kahdesta eri sukupuolesta, avioliitto ja lasten oikeudet. Teemme julkaisuja, osallistumme tapahtumiin ja tuotamme säännöllisesti radio-ohjelmia. Voit tukea yhdistyksemme toimintaa liittymällä jäseneksi täällä, ostamalla tukituotteitamme tai lahjoittamalla meille täällä.

Kirjoittaja on Arto Jääskeläinen

Aito avioliitto ry:n hallituksen pj.