Lämmin kesä jälleen Suomessa, liikkumme ja olemme näkyvästi esillä!

Suomi lämpeni tänä vuonna yllättävän aikaisin. Jo toukokuun loppupuolella oltiin säännöllisesti yli +20° lämpötiloissa ja uimavesikin muuttui nopeasti miellyttävän lämpimäksi ainakin Vantaan Kuusijärvessä, joka on melko lähellä yhdistyksemme toimipaikkaa Hiekkaharjussa.

Auto käyntiin ja menoksi!

Yhdistyksemme liikuva kesätoiminta lähtee käyntiin Valkeakosken markkinoilta 5.-6.6.2024 ja heti perään olemme Toijalan markkinoilla 7.-8.6.2024. Kesän isoista yleisötapahtumista kannattaa mainita ainakin maatalousnäyttely Farmari 4.-6.7.2024 Seinäjoella, Kristiiinankaupungin kesämarkkinat 11.-14.7.2024 ja Rauman Mustan Pitsin markkinat 26.-27.7.2024. Aiempien vuosien kokemuksen mukaan nämä ovat olleet vilkkaita tapahtumia. Tervetuloa poikkeamaan yhdistyksemme teltalle, missä sitten olemmekin!

Yli 9 vuotta työtä hyvän ja oikean puolesta

Yhdistyksemme on toiminut jo 9 vuotta tärkeiden konservatiivisten perhearvojen edistäjänä ja esiintuojana. Konservatiivisuus ei suinkaan ole mitään vanhoillisuutta, vaan kokemusperäistä hyviksi tunnettujen asioiden vaalimista. Nämä arvot ovat ensiarvoisen välttämättömiä yhteiskuntaamme myönteisellä tavalla säilyttäviä perusasioita. Sanomamme keskeinen ydin on kaikki perhemyönteisyyttä, joka on terveen ja hyvinvoivan yhteiskunnan välttämättömyys.

Perhemyönteiset arvomme myötävaikuttavat siihen, että kaikilla perhessä olisi hyvä olla ja lapset voisivat kasvaa huolehtivassa ja vakaassa ilmapiirissä. Hyvinvoivat perheet muodostavat hyvinvoivan kansakunnan.

Aikamme haasteet

Aito avioliiton perhemyönteiselle työlle on todella tarvetta nykyisessä ajassamme. Suomalaisessa yhteiskunnassa on paljon rikkonaisuutta, jonka taustalla on usein haitallisten ideologioiden ja ihanteiden voimakas tarjonta ja omaksuminen. Se näkyy tiedotusvälineissämme, netissä ja jopa kouluopetukseen tarkoitetuissa materiaaleissa. Koulumateriaalien sisältämä ideologinen haittaviestintä aiheuttaa hämmennystä nuorille ja sekoittaa heidän normaaliin kasvuun liittyvää ajattelua. Opetusmateriaaleihin tuotu yltiöliberaali käsitys, että kaikki parisuhdemuodot ja kaikkinainen toiminta olisi yhtä arvokasta, on harhainen ja valheellinen. Lapsi ei pysty arvioimaan elämänkokemukseen perustuen, kuten aikuinen, jos hänelle tarjotaan hänen elämäänsä vahingoittavia aatteita.

OPH — pukki kaalimaan vartijana?

Opetushallituksen toiminnassa olisi paljonkin korjattavaa. Se jakelee tiedon sijaan Gender-ideologiaa eli perätöntä puppua ja propagandaa. Vai mitä luulet alla olevasta esimerkistä?

<— OPH suosittelee opettamaan pikkulapsille

Opetushallituksen harhaiset suositukset pienten lasten opetuksesta vievät kaiken uskottavuuden siltä viranomaisena. Suora lainaus yllä on OPH:n suosituksesta sen varhaiskasvatuksen sivuilla.

Ihannetilanne

Perustotuus siitä, mikä ja millainen on lasten ihanteellinen kasvuympäristö kotona, ei muutu koskaan. Emme turhaan sano, että ”lapset ansaitsevat isän ja äidin”, että ”avioliitto on miehen ja naisen liitto”. Avioliiton myönteinen tehtävä lasten kannalta on turvata ja rauhoittaa heidän kasvuympäristöä kodin osalta.

Muistetaan vielä ajaton totuus: Vaikka jokin asia ei voisi täysin toteutua käytännön elämässä ja ihmisen elämä voi olla monin tavoin epätäydellistä, niin se ei silti poista ihannetilanteen olemassaoloa.

Ihannetilanne lasten kasvulle ympäristön osalta on:

• Aito avioliitto on miehen ja naisen liitto
  • Lapset ansaitsevat isän ja äidin
  • Lapsille ei saa syöttää ulkoapäin haittaviestintää (esim. Gender-ideologia, väkivaltaan tai rikollisuuteen yllyttäminen, lasten seksualisointi, tms.)

Lapsen kasvuympäristö koostuu nykyään oikeastaan useammasta osa-alueesta: 1) Koti 2) Koulu tai päiväkoti 3) Nettiviestintä ja tiedotusvälineet 4) Harrastukset.

Vastuu ja OPH:n ongelmallinen organisaatio

Koti ja sille läheiset yhteisöt vastaavat kotikasvatuksesta. Koulujen osalta vastuun pitäisi olla valtiovallan osalta Opetushallituksella, mutta demokraattinen valvonta ei toimi siellä, kun päivittäisorganisaation virkamiehet pääjohtajaa myöten istuvat kahdella tuolilla eli myös johtokunnassa, jonka luonteva tehtävä olisi valvoa OPH:n toimintaa. OPH:n hallintorakenne tulisi pikaisesti korjata. OPH:n organisaatio on myös tehtäväänsä aivan ylimitoitettu ja raskas.

Tuossa olisi valtiolle hyvä säästökohde.

Miten voin edistää perhemyönteistä ilmapiiriä?

Tapoja liittyä mukaan perhemyönteisen hengen levittämiseen Suomessa on paljon. Yksi tapa on viestintä, joko sanallinen tai kuvallinen. Sanallinen viestintä sopii hyvin toimittajille, opettajille ja muille kirjoitus/puhetyöntekijöille, mutta kuvalliseen/visuaaliseen viestintään on jokaisen helppoa osallistua.

Kuvalliseen viestintään verkkokaupastamme löytyy heti esimerkiksi:

Salkolippu on hyvä tapa ilmaista mielipiteensä nyt, kun lähestymme taas aikaa, jolloin ihmisiä provosoidaan ja loukataan vierasta aatetta edustavin Pride-liputuksin.

Pidämme suppeaa valikoimaa tuotteista mukana yleisötapahtumissa, koko valikoima näkyy verkkokaupassamme.

Pidätkö työstämme, jota teemme? Olemme yleishyödyllinen kansalaisjärjestö, vapaaehtoisorganisaatio. Voit tukea lahjoituksin työtämme lahjoitussivullamme ja hyväksymme myös testamentit työmme tukemiseen. Olemme kiitollisia kaikesta tuesta ja sangen riippuvaisia yksityisten lahjoitusten määrästä, emme saa mitään julkista tukea toimintaamme (valtio, kunta, tms.).

Muistutus: Kansalaisaloite 12978

Muistathan allekirjoittaa pikaisesti kansalaisaloitteen 12978, josta kerroimme tarkemmin täällä, ellet jo ole tehnyt niin. Aika loppuu 6.6.2024.

Edit 3.6.2024 9:32: Lisätty kuva OPH:n raskaan organisaation henkilömääristä.