Palautetta: ”Te ootte rasisteja”

Aito avioliitto ry sai sähköpostitse palautetta 7.4.2018
Tässä muutamia otteita tuosta sähköpostiviestistä:

”Olen lueskellut nettisivujanne ja tulin todella pahalle mielelle ja vihaiseksi. Miten määritellään ”aito” nainen tai mies.” –Onko teidän mielestänne nainen miestä alempiarvoinen ja vaietkoon seurakunnassa ja muuallakin, eikä saa käydä töissä ja pitää olla kotona lapsia hoitamassa eli nyrkin ja hellan välissä? Te viette Suomea kohti taantumusta ja keskiaikaisia olettamuksia, nyt juuri kun ihmisiä aletaan kohdella erilaisuuden hyväksyen tasaveroisesti. — Luuletteko te olevanne niitä ns parempia ja pyhempiä ihmisiä kuin muut, jotka ajattelevat eri tavalla. Te ootte rasisteja erilaisia ihmisiä kohtaan ja halveksutte ihmisiä jotka kokevat ja elävät eri tavalla kuin te. Miksi pitää asettaa mies ja nainen vastakohdaksi? Kumpikin sukupuoli on IHMINEN.

rasismi, erilaisten ihmisten vastustaminen ja teksteissänne loukkaava sävy, ja perusteettomat väitteet ovat teidän sivujenne agenda.

–Teillä on vastakkain asettelu ja ahdasmielisyys, vaikka Jumala toivoo, että pitäisimme yhtä ihmisinä ja eläisimme keskenään rauhassa, mistä tulikin mieleen että esim. hipeillä ja punkkareillakin on reilumpi maailman ja elämänkatsomus kuin teillä. Sitä paitsi seurakunta pitää muita ihmisiä alempikastisimpina, syntisinä ja huonoina ihmisinä. Te kuvittelette olevanne pyhiä ja fariseuksia, mutta Jeesus sanoi heille Raamatussa te kyykäärmeensikiöt, valkeiksi kalkitut haudat, joissa on saastaa ja omavanhurskautta. —Te ette voi tuomita esim. X* jolla on pitkät rastat— Miettikää mitä kirjoitatte nettisivuillanne, se on paskapuhetta kaikki ja se loukkaa ihmisiä! Tämä jää mieleeni pitkäksi ajaksi miten jotkut ihmiset ovat ilkeitä ja suhtautuvat toisiin ja erilaisiin ihmisiin epäkunnioittavasti. Rasismia ja vihapuhetta.”
*X tarkoittaa miespuolista henkilöä

Näin vastasin kirjoittajalle 8.4.2018:

”Hei, kiitos palautteesta.

Kerrotte lukeneenne kotisivujamme, mutta palautteenne ei kohdistu niinkään kotisivujen materiaaliin vaan ennakkokäsityksiinne yhdistyksestä.

Yhdistyksen kanta sukupuolesta perustuu biologiaan: sukupuolia on kaksi eli nainen (hedelmöittyvä) ja mies (hedelmöittävä).Jokainen nainen on aito nainen ja jokainen mies on aito mies juuri sellaisena kuin on. Ihmisen sukupuoli on määräytynyt jo hedelmöittymisessä, jota ei ihmisen kokemus muuksi muuta. Sukupuoli ei määrity sisäisten tuntemusten perusteella.Biologia ei ole vihapuhetta eikä rasismia. Yhdistyksessä ei halveksuta transihmisiä. Sen sijaan vastustamme virheellisen tiedon leviämistä sukupuolesta, joka on omiaan lisäämään sukupuolta koskevaa ahdistusta erityisesti nuorten parissa.

Taantumuksellista on, jos luovumme biologiasta ja vaihdamme sen ideologisiin käsityksiin ihmisestä.

Aito avioliitto ry on uskonnollisesti sitoutumaton toimija. –(poistettu kohta, jottei kriitikkoa voida tunnistaa)

Kaikki ihmiset ovat samanarvoisia, riippumatta siitä miten he kokevat oman sukupuoli-identiteettinsä.
Tämän edistämiseksi ja sen tunnustamiseksi ei ole järkevää eikä tarpeellista kuitenkaan luopua ilmeisestä sukupuolen kaksijakoisuudesta. Lisääntyminen edellyttää naisen ja miehen toisia täydentävyyden ulottuvuuden, muuten ei meistä yksikään olisi täällä.

”Kumpikin sukupuoli on IHMINEN”. Kaikki ihmiset ovat sukupuolisia olentoja; toiset naisia ja toiset miehiä.

Aito avioliitto ry ei kannata sukupuolta koskevia stereotypioita, miesten pitkät hiukset ovat täysin ok..

Paheksutte yhdistystä ihmisten mielten pahoittamisesta ja loukkaamisesta, mutta teitä ei näytä huolestuttavan miltä vaikkapa tämän viestin lukeminen voi toisesta tuntua. Mutta ei huolta, en mieltäni tästä pahoittanut.

Yhdistys tuo asiallista ja totuudellista tietoa sukupuolesta jatkossakin.
Hyvää illan jatkoa,

Terveisin Susanna Koivula