Lappeenrannan perhetapahtuman terveisiä ja videotaltiointi

Perhetapahtumamme Lappeenrannassa onnistui hyvin, sää oli aivan kelvollinen syksystä huolimatta ja lipputangossa liehui tietysti perhelippu! Aamupäivällä ulkotapahtumassa Lappeenrannan keskustassa olevalla kävelykatu Oleksilla meillä oli kaksi telttaa pystytettynä. Veljellinen työnjako oli se, että seurakuntien yhteistyökumppanit paistoivat ja jakoivat ilmaisia lettuja teltastaan ja me heitä vastapäätä yhdistyksemme teltalla jaoimme hienoja, niin ikään ilmaisia ilmapallojamme ja kannatuslippuja ohikulkeneille kymmenille ellei sadoille paikallisille ja myös venäläisille turisteille. Samalla nämä ihmiset saivat nähdä telttamme kolme tärkeää viestiä: ”1 mies + 1 nainen = Aito avioliitto”, ”Mikään laki ei voi tehdä miehistä naisia eikä naisista miehiä”, ja ”Kahta en vaihda: Toinen on äiti ja toinen isä.”

Nämä viestit ja mukava tapahtuma saivat useat ohikulkevat pysähtymään ja ottamaan kännykällään valokuvia. Asiamme saivat myös jotkut ihmiset tulemaan keskustelemaan kanssamme: Useat ilmaisivat olevansa samaa mieltä kanssamme ja olevansa yllättyneitä kun kerroimme, millä tolalla esimerkiksi koulujen sukupuoliopetus on. Saimme myös hyvän neuvon, että keskittykää positiiviseen ja hyvän esillä pitämiseen. Lisäksi kolme kriittistä nuorta tuli haastamaan meitä avioliittokysymyksestä sekä translakiasiasta ja heidän kanssaan sukeutui pitkä ja perusteellinen keskustelu, minkä toivotimme tervetulleeksi sparraukseksi itsellemme.  Paikallisena erityismausteena olivat vielä ne kymmenet venäläiset lapsiperheet, jotka kannatuslipun ja ilmapallon saatuan ihmettelivät, mistä tapahtumasta oli kysymys. Osa heistä tiedusteli, oliko kyseisenä päivänä perheiden päivä Suomessa ja yhden perheen isä tuli hieman myöhemmin sanomaan englanniksi, että teette hyvää työtä.

Ulkona olon jälkeen perhetapahtuma jatkui sisällä Lappeenrannan Helluntaiseurakunnan tiloissa. Ensin osallistujat saivat nauttia alkumusiikista ja sen jälkeen tärkeän puheensa piti professori Tapio Puolimatka. Voit katsoa hänen puheensa taltioinnin täältä:  Myöhemmin yhdistyksen toiminnanjohtaja Susanna Koivula piti puheen.  Puheet kirvoittivat monia kysymyksiä ja myös yleistä keskustelua jonka jälkeen tapahtuma päättyi.

Haluamme kiittää tapahtuman järjestämiseen osallistuneita kolmea seurakuntaa: Lappeenrannan helluntaiseurakuntaa, Lappeenrannan vapaaseurakuntaa ja Etelä-Saimaan Kansanlähetystä arvokkaasta ja korvaamattomasta tuestaan tapahtuman käytännön toteuttamisessa.

Saatat jo miettiä, mitä tapahtuu seuraavaksi:  Järjestämme jäsenillemme ja kaikille kannattajillemme avoimen Syystapaamisen 16.11. Riihimäellä. Tervetuloa kuulemaan ajankohtaisia puhujia ja tutustumaan meihin ja kannattajiimme. Tarkemmat tiedot tapahtumasta ja ilmoittautumisesta saat täältä.

Arvostamme paljon kaikkea tukea työmme laajentamiseksi ja eteenpäin viemiseksi:  Voit liittyä jäseneksemme täällä ja lähteä mukaan toimijaksi. Tarvitsemme aina mukaan uusia innokkaita toimijoita.

Saat nyt professori Tapio Puolimatkan uusimman kirjan ”Sukupuoli muutoksessa” kätevästi verkkokaupastamme.   Huomaathan hyödyntää huipputarjousta kirjapaketistamme ja hankkia kaksi Tapio Puolimatkan kirjaa sekä ”Kutsuvat sitä rakkaudeksi”-teoksen reilusti alennettuun yhteishintaan vain 30 € ja saat samalla kaupan päälle upean ja ainutlaatuisen ”Aito avioliitto”-kauppakassin (arvo 7,90 €) täältä:

Ystävällisin syysterveisin,

Veikka Mattila