Ranskassa avioliittoa ja perhettä tukeva verkosto laajenee uudella nimellä

Ranskalainen perinteistä avioliittoa ja perhettä edistävä ja puolustava kansalaisliike ”Le Syndicat de la Famille” eli ”Perheliitto” on jatkoa kymmenen vuotta sitten syntyneelle ”La Manif Pour Tous” -kampanjalle. Muutoksella on tarkoitus tuoda esiin uusi ulottuvuus alkuperäiselle kamppailulle, joka alkoi avioliiton merkityksen vääristämistä vastaan.

Suuri julkistamistilaisuus Pariisissa

10 vuotta sitten, 24. maaliskuuta 2013 järjestetyn historiallisen mielenosoituksen jälkeen, jolloin 1,4 miljoonaa ihmistä mobilisoitui Pariisissa puolustamaan avioliittoa ja lapsen oikeuksia, La Manif Pour
Tous tuo esiin uusia tavoitteita määrätietoisesti ja innostuneesti.
Pariisin Parc des Expositionsiin kokoontuneen laajan johtajia ja mielipidejohtajia sisältäneen yleisön edessä, Ludovine de La Rochère ja Albéric Dumont, presidentti ja varapresidentti, ilmoittivat, että La Manif Pour Tous ottaa uuden askeleen muuntumalla Le Syndicat de la Familleksi.

Me kaikki tarvitsemme perhettä

Vapaasti käännetty lainaus lehdistötiedotteesta: ”Suuri enemmistö ranskalaisista arvostaa paljon perhettä iästä tai henkilökohtaisesta tilanteesta riippumatta. Avioliiton, sukulaisuuden sekä lapsen- ja perheenoikeuksien puolustamisesta käyntiin lähtenyttä yhteiskunnallista liikettä on rakennettu yli vuosikymmenen ajan voittojen ja tappioiden, omantunnon heräämisen ja kärsimättömyyden leimaamana. Vakuuttuneena tarpeesta sitoutua pitkällä aikavälillä unelmoimaan suuresta, se saavuttaa nyt täyden legitiimiytensä Perheliittona (ransk. Le Syndicat de la Famille)…”

Valvo, aktivoi ja vaikuta

”Syndicat de la Famillen tiekartta on yhtä selkeä kuin kunnianhimoinen, ja aikoo jatkaa ja laajentaa 10 vuotta sitten aloitettua toimintaa. —

Seuranta on avainasemassa, jotta mahdollisimman varhaisessa vaiheessa voidaan tunnistaa kaikki perheeseen, sukulaisuuteen ja lapsen tarpeisiin kohdistuvat uhat ja hyökkäykset sekä tarvittaessa varoittaa. Mobilisaatio kaikissa muodoissaan on sen toiminnan ytimessä. ”

Ludovine de La Rochère kertoi juhlapuheessaan pitkän listan voitoista yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa Ranskassa. Meitäkin Suomessa varmasti kiinnostaa esimerkiksi se, että ”La Manif Pour Tous” -liikkeen voitoksi voidaan kirjata kouluihin sukupuoli-ideologiaa syöttävän hankkeen ”Yhdenvertaisuuden ABC” torppaaminen. Myös sijaissynnytysasiasta lakihankkeena ei enää keskustella Ranskassa, ”se on nyt loppunut kokonaan”, hän sanoi! Myöskään lasten keinotekoista tuottamista transsukupuolisille ei toteuteta.

Maanlaajuinen epäpoliittinen liike

Uusi liike on epäpoliittinen.

”Perhe ei ole oikeisto eikä vasemmisto, eikä perheen muodostava liitto myöskään ole sellainen”

, Ludovine selventää. Puolustamme perhettä, äitiyttä, isyyttä, lapsen oikeuksia ja tarpeita, sukupolvien välistä solidaarisuutta. Haluamme ”perhelähestymistavan syntymästä elämän loppuun, koulutuksesta terveyteen, työelämästä kulttuuriin.”, hän sanoo Cnews-kanavan ohjelmassa.

”Haluamme perheen voittavan… koska me kaikki tarvitsemme sitä, koska yhteiskunta tarvitsee sitä.”

Me kaikki tarvitsemme perhettä!
Liittykää mukaan!
Eläköön Perheliitto!
Emme koskaan, koskaan, koskaan luovuta!

Liikkellä on toimintaa läpi Ranskan. Järjestön sivuilla on toiminnan kattavuutta havainnollistava kuva sivun alareunassa.