Allekirjoita Euroopan neuvostolle luovutettava vetoomus sijaissynnytysten kieltämiseksi.

Tuleeko äitiydestä ja lapsista Euroopassa kauppatavaraa? Allekirjoita vetoomus Euroopan neuvostolle kohdunvuokrauksen kieltämiseksi.

Ihmiset eivät ole kaupan. Sijaissynnytykset ovat naisten hyväksikäyttöä: lapset eivät ole kauppatavaraa, joka ostetaan, synnytetään ja annetaan pois. Tämä rikkoo vanhemmuuden siteet. Ja on yksi ihmiskaupan muoto. Sijaissynnytykset rikkovat YK:n lapsen oikeuksien sopimusta.

Allekirjoita Sinäkin Euroopan neuvostolle luovutettava kansainvälinen vetoomus sijaissynnytysten kieltämiseksi.

Pääset englanninkieliselle vetoomussivulle allekirjoittamaan vetoomuksen tästä linkistä

Alla on käännös vetoomustekstistä:

ALLEKIRJOITA!

• Koska ihmiset eivät ole esineitä,
  • Koska heitä ei voi luovuttaa, vuokrata tai myydä,
  • Pyydämme Euroopan Neuvostoa sitoutumaan tehokkaaseen kohdunvuokrauksen kieltoon.

Sijaissynnytys on naisten hyväksikäyttöä .
Lapset eivät ole ostettavia hyödykkeitä, jotka heidän äitinsä synnyttää ja hylkää.
Se murtaa heidän sukulaisuutensa.
Se on ihmiskaupan muoto.

Sijaissynnytys riitelee eurooppalaista ja kansainvälistä lakia, erityisesti  lapsen oikeuksien sopimuksesta (1989), kaikenlaisten naista syrjivien muotojen luopumisesta (1979), lapsen adoptiosta (1967 ja 1993), ihmiskaupasta (2005) sekä ihmisoikeuksista ja biolääketieteestä (1997) vastaan.

Tämän vuoksi vaadimme että:

• Euroopan Neuvosto parlamenttikokouksessaan selkeästi tuomitsee kaikenlaisen sijaissynnyttämisen ihmisarvon ja -oikeuksien vastaisena, mikä on yhtenevää Neuvoston toimintasäännösten 65. artiklan kanssa;
  • hallitukset vireillepanevat luonnoksen tekemisen lauselmasta, joka nimenomaisesti kieltää minkäänlaisen sijaissynnyttämisen Euroopassa;
  • Euroopan Ihmisoikeustuomioistuin toimii naisten ja lasten oikeuksien takaajana ja tuomitsee sijaissynnytyksen ihmisoikeuksien vastaisena.

Ihmisoikeuksien puolustamisen täytyy mukautua uusiin ihmisyyttä koskettaviin uhkiin.

Euroopan täytyy toimia esimerkkinä sijaissynnytyksestä luopumisessa ja maailmanlaajuisen kiellon saavuttamiseksi.

Naiset ja lapset eivät ole esineitä!

Allekirjoita vetoomus netissä TÄSTÄ LINKISTÄ!