Otsikoissa jälleen keisarin uudet vaatteet

Kuva: Freeimages

Toisin kuin meille on taas tällä(kin) viikolla valtamediassa uskoteltu, niin ei ole mitään kolmatta sukupuolta tai sukupuoletonta ihmistä. Kukaan ihminen ei tosiasiallisesti ole sukupuoleton. Tällaisen suoranaisen roskan nostaminen lööppeihin ja otsikoihin on järjetöntä. Keisarin uudet vaatteet ovat silkkaa ilmaa ja vilu käy aikanaan luihin ja ytimiin.

Älä ymmärrä väärin. Minulla ei ole mitään vastaan ihmisiä, jotka kokevat oman sukupuolensa poikkeavalla tavalla. Sen sijaan vastustan sitä, että sukupuolisuuden asiantuntijoiksi nostetaan henkilöitä, jotka väittävät sukupuolen olevan korvien välissä. Sukupuoli-identiteetti ei voi olla sukupuolesta täysin irrallista, siinä ei ole logiikan häivähdystäkään. Ihminen voi kokea näin ja noin, mutta kokemus ei automaattisesti kerro faktoja. Ihminen voi olla oman kokemuksensa kanssa täysin hukassa.

Nyt on kipeä tarve kriittiselle ajattelulle, kun meille marssitetaan toinen toisensa jälkeen gender-ideologian mannekiineja.

Kirjoittaja Susanna Koivula